تاریخ انتشار: ۱۰:۰۶ - ۰۱ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۵۰ نظر

بی‌قاعدگی در گشت ارشاد؛ نتیجه برخورد‌های گشت ارشاد در طرح نور، تذکر جدی برای برخی از مسئولان

نحوه برخورد نیروی‌های مشغول به خدمت در طرح جدید‌ گشت‌ ارشاد با انتقادات جدی روبه‌رو شده و ممکن است در روزهای پیش‌رو شاهد اصلاح رفتار برخی مسئولان و مأموران مرتبط با گشت ارشاد باشیم؛ البته اگر تذکرات جدی گرفته شود.

برخورد‌های بی‌قاعده گشت ارشاد

اقتصاد۲۴-از ۲۵ فروردین که بار دیگر ون‌های گشت ارشاد به خیابان‌ها بازگشتند، شاهد انتشار تصاویری از برخورد‌های خشن با دخترانی بودیم که از دید مأموران «حجاب قانونی» را رعایت نکرده بودند. البته با توجه به تصاویر، اولین نکته مشخص‌نبودن تعریف نوع و حدود و ثغور حجاب بود که از یک قاعده مشخص پیروی نمی‌کرد و در یک تصویر حتی دختری که شال بر سر داشت هم با برخورد مأموران آمر به معروف مواجه شده بود.

بماند که مجوز برخورد خشن با زنان ایرانی هم با اشکالات قانونی و فقهی روبه‌رو شده و منتقدان، این شدت برخورد را نه عقلانی و نه شرعی می‌دانند و حتی رئیس قوه قضائیه نیز منتقد مجازات زنان در کف خیابان‌ها شده و اصل را جلوگیری از رفتار خلاف شرع دانسته است؛ بنابراین هم سردرگمی در تعریف حجاب مورد قبول گشت ارشاد و هم نحوه رفتار مأموران پلیس در یک هفته گذشته، حتی هم‌زمانی پاسخ ایران به اسرائیل و همچنین عدم تصویب لایحه حجاب و عفاف و اجرای یک لایحه‌ای که هنوز به قانون تبدیل نشده، عملکرد آمران به معروف در طرح جدید را با عدم استقبال حتی از سوی برخی اصولگرایان رو‌به‌رو کرده است.

تاجایی‌که دیروز فضائلی، عضو دفتر حفظ و نشر آثار رهبر انقلاب از برخورد گشت ارشاد با اصطلاح «رفتار بی‌قاعده» یاد کرده و در شبکه ایکس نوشته است: «برخی مسئولان به دلیل کار‌های بی‌قاعده در حوزه حجاب تذکر دریافت کرده‌اند». این جمله به عدم تأیید رفتار‌های اخیر گشت ارشاد توسط مقام رهبری تعبیر شده است. همچنین رئیس قوه قضائیه هم روز گذشته صراحتا گفت: «در قضیه عفاف و حجاب و برخورد با هنجارشکنان نیز باید با تدبیر و هماهنگی و همکاری عمل شود؛ قطعا ما نمی‌خواهیم هر فردِ کم‌توجه به قوانین در کف خیابان را کیفر کنیم.

در این زمینه ستاد عفاف و حجاب در وزارت کشور مسئولیت‌هایی دارد. همچنین خطاب به دستگاه‌های امنیتی و اطلاعاتی برای شناسایی عناصری که به‌صورت سازمان‌یافته مبادرت به هنجارشکنی می‌کنند، تأکیداتی داشته‌ایم. قطعا باید به‌گونه‌ای اتخاذ تدبیر کرد که در قضیه مزبور، از خلاف شرع جلوگیری شود و زمینه سوء‌استفاده دشمنان نیز فراهم نشود».

هرچند احمد علم الهدی، نماینده، ولی فقیه در استان خراسان رضوی، برخلاف نظر منتقدان، در باب موفقیت طرح نور نیروی انتظامی، منتقدان را مغرض نامیده و گفته است: «در جریان اجرای طرح موفق نور که به همت عزیزان نیروی انتظامی در حال اجراست، یک عده افراد ناآگاه و مغرض برای اینکه اسلام را بکوبند، می‌گویند این حرکت یک برخورد زورمندانه است و این‌طور جلوه می‌دهند که بنای نیروی انتظامی بر برخورد و مقابله است؛ نخیر این‌طور نیست. تشکل‌های حجاب و عفاف به همراه طلایه‌داران امر به معروف و نهی از منکر، همراه نیروی انتظامی شده‌اند. اگر پس از تذکر، کسی بایستد و دست به مقابله بزند، راهی جز برخورد با او باقی نمی‌ماند».

البته حمایت علم‌الهدی خیلی دور از ذهن نیست؛ زیرا بازگشت گشت ارشاد به حساب دولت نوشته شده، آن‌هم دولتی که دامادش، رئیس دولت است. به‌تازگی در همین راستا جلیل محبی، دبیر سابق ستاد امر به معروف و نهی از منکر، بازگشت گشت ارشاد به خیابان‌ها را از اقدامات دولت نامیده است. او در پاسخ به یک کاربر گفته است: «اون متن مرکز پژوهش‌ها کنار رفت، متن آقای بانکی‌پور تصویب شد که هنوز قانون نشده، این اقدامات هم کار دولت است بر مدار سابق».


بیشتر بخوانید:شیرینی فروشی قدیمی تهران پلمب شد


غیرعقلایی دانستن رفتار‌های اخیر گشت همچنان ادامه دارد و فاضل‌میبدی، عضو مجمع محققین و مدرسین حوزه علمیه قم هم در واکنش به بازگشت دوباره گشت ارشاد به خیابان‌ها در شبکه ایکس نوشته است: «روشی که مأمورین در برخورد با بی‌حجابی پیش گرفته و در رسانه‌ها منتشر می‌شود، خلاف شرع و عقل است. از مسائل حجاب است اگر زنان بی‌حجاب منتهی به نهی زبانی نشوند، لزومی برای پوشش نیست. تاکنون این برخورد‌ها نتیجه معکوس داشته. مگر حجاب از ضروریات دین است؟ هویت جامعه اسلامی عدالت اجتماعی و کرامت انسانی است». علی ربیعی، سخنگوی دولت دوازدهم هم نوشته است: «واقعا من درک نمی‌کنم چگونه است که تا مردم ایران، به‌رغم روایت‌سازی‌های مختلف، در مقابله با رژیم اسرائیل حس خوب و غرورآمیزی پیدا می‌کنند، ناگهان جریانی جامعه را به تقابل می‌کشاند.

با همه درک و فهمم از امنیت و منافع ملی، معتقدم شیوه برخورد و اقدامات خیابانی درخصوص حجاب، نه‌تن‌ها به دور از تدبیر است، بلکه نه امنیت‌ساز است و نه مقوم ارزش‌های دینی».

همچنین محمدعلی ابطحی هم در پیامی در فضای مجازی به نقد شرایط موجود پرداخته و گفته است: «.. این مبارزه گسترده خیابانی با حجاب اختیاری باعث خوشحالی اسرائیل و مخالفان جمهوری اسلامی شد؟ این هم‌زمانی برخورد‌های سنگین تجربه‌شده و ناکام با بی‌حجاب‌ها با حملات گسترده پهپادی به اسرائیل و بیدارشدن غرور ملی و خوشحالی از اینکه آسمان اسرائیل بعد از ۸۰ سال این‌گونه شکافته شد را فقط مبارزه با حجاب اختیاری و درگیرکردن خانواده‌ها می‌توانست خدشه‌دار کند.

اینکه بار‌ها به نفوذ و عوامل دشمن اشاره می‌شود، نمونه‌اش در همین کار‌ها نیست؟ آیا پشت پرده کسانی نیستند که علاقه‌مند باشند حواس‌ها را از جنایت‌های اسرائیل و عمل مهم و موفق و تمیز سپاه پاسداران در پهپاد‌باران‌کردن اسرائیل پرت کنند؟».

البته واکنش‌ها در جریان اصولگرایی هم ادامه داشته و علی قلهکی، فعال رسانه‌ای اصولگرا، در انتقاد به عملگر گشت ارشاد نوشته است: «برآوردم این است که طراحان بازگشت گشت ارشاد (طرح نور) عموما افرادی هستند که در شهرک‌های سازمانی زندگی کرده، در محیط‌های ایزوله سیر می‌کنند و فهمی از فضای عمومی کشور ندارند! تبعات تصمیمات اشتباه آن‌ها را قشر مُتدینی می‌دهند که توسط توده مردم، حامی گشت ارشاد به حساب می‌آیند!».

واکنش‌ها بسیار گسترده است و با توجه به سخنان رئیس دستگاه قضا و پست فضائلی انتظار می‌رود تذکر به مسئولان به رفتار متعادل و تغییر رفتار گشت ارشاد ختم شود. اولین اثر این برخورد‌ها از‌بین‌رفتن سرمایه اجتماعی است که مدت‌هاست در حال رنگ‌باختن است و به‌جای ترمیم رابطه دولت و ملت، همچنان در مسیر تخریب رابطه حرکت خواهد شد.

منبع: روزنامه شرق
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵۰
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۵۳
ناشناس
3
14
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسی از برخورد خشن در مورد حجاب دفاع نمی کنه اما از کم کاری و اباهه گری مسئولین هم نباید دفاع کرد. این مسائل را با هر توجیهی که دوست دارند رها می کنند بعد به دستگاه‌های قهریه می گن شما وارد کار بشید. کار که در برخی موارد به جاهای باریک می کشه خودشون رو کنار می کشن و می گن کی کی من نبودم کار بدی کردید
محمدحسین
24
16
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شما اصلاح طلبان عصبانی هستید؟ به جای دشمن نیروی غیور خودی رو میزنید؟ چقدر اصرار بر لایحه داشتید که تسریع بشه؟ خودتون چیکار کردین واسه حجاب جز کنار کشیدن؟ حالا عصبانی هستید؟ از عصبانیت بمیرید چون ما مردم خوشحالیم و چند تحلیلگر بی سواد با سابقه ی زندان اظهار نظرشون مهم نیست.وای بر شما که حمایت علم الهدی رو هم به خاطر فامیل بودنش میگید.واقعا جهنم جایگاه شماست
محمد
من نه اصطلاح طلبم نه اصولگرا فقط میدونم با این کارهای نابخردانه بجز جدا کردن مردم از دولت کاری نمیکنید مردم هم به خودت وافکارت نچسبون که مردم خودشون اینقدر فهم دارن . لطفاً از خودت مایه بزار
ناشناس
29
22
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خود دادستان محترم کل کشور میگه پرونده برا دختران سرزمینمان تشکیل نخواهیم داد.قوه قضاییه ب حد کافی و میلیونی پرونده های ورودی دارد
ناشناس
6
38
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
یا با یه جای اینکه بریزید تو خیابان به زنها دختر مردم گیر بدید این گرانی از رو سر مردم بردارید که مردم دیگر توان هیچی ندارند
هادی
20
46
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
نشریه طلبکار اقتصادی!!!شما چیکار کردید که کار قبل از کشیده شدن به برخورد انتظامی از طریق فرهنگی حل بشه.یه مقاله از کارایی که کردین رو منتشر کنید.همیشه طلبکارید؟
روح اله محمدی
11
24
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نظر من باید مسئولین فرهنگی،نهدها وارگانهای مربوطه که سالانه هزاران میلیارد از بودجه مملکت را برای کار بر روی فرهنگ وآداب مردم میگرند سوار یه وانت کرد و پشت ونهایی که بی حجابها را سوار کردند چرخوند .
ایرانی
3
46
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مسئولان جمهوری اسلامی به خدا به قرآن مشکل مردم حجاب نیست مشکل مردم زندگی فلاکت بار و تودم افسار گسیخته است ایا می دانید
اکثر مردم حتی توان دادن اجاره خانه را ندارند لطفا مردم را گروگان نگیرید
امت مردمی
11
56
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بگذارید ان تعدادباقی مانده ای که به اسلام اعتقاد دارن بمانند شما با این کارهاتون دارید مردم را کاملا از دین اسلام دور میکنید پس کاری نکنید ان وقتی میفهمید دیگر دیر شده باشد
محمد
ما نه به خود مردم کارداریم ونه با مشکل مردم...
بابا ما به فکر خودمون هستیم...
بابا یه لحظه تفکر.‌.
ناشناس
1
15
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا جریان ازگل بدون پارتی حل نشود مردم به خصوص جوانان به سرعت غیر قابل باور از دین فاصله میگیرند
ناشناس
7
18
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید همونایی که دلسوزی برای بیحجابی میکنن زندان کرد چون اینها برای ارباب آمریکایی شان کار می‌کنند وطن فروش
ناشناس
26
1
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بالاخره در مملکت اسلامی حجاب باید رعایت بشه
محمد
توهم فقط بفکر زندانی کردن مردم باش پس اگه اینطوریه همه باید زندانی بشن پستهارو بخونه بعد اظهار نظر کن خوبه تو کاره ای نیستی مشکل معیشت مردم که روزگار همه رو سیاه کرده وگرنه هرکس می‌دونه با خدای خودش
شاه عبد الرشیدی
17
6
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگرچه رعایت عفاف و حجاب الزامی است ولی شایسته است با کرامت با افراد تذکر داده شود
ناشناس
10
6
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
با این اقدامات نه تنها به دین و ایمان جامعه نمی افزایید بلکه تیشه به ریشه اعتقادات و باورهای مردم می زنید.
رحمان
چرا گشتیها را از افراد بادیانت انتخاب نمیکنید؟ با این کارتان دارید تیشه به ریشه اسلام میزنید
محمدرضا
5
10
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
باید با اباحه گری و لخت شدن مقابله کرد والسلام
ناشناس
17
5
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاید دشمنان و ضد انقلاب ها و دشمنان مردم ایران در پشت بازگشت گشت ارشاد خود را پنهان کردن و به بهانه حفظ انقلاب و دین و حجاب در حال تخریب نظام مقدس جمهوری اسلامی ایران هستند دشمن در لباس دوست باید این اشخاص پیدا و مجازات شوند که چرا دولت را مقابل ملت قرار میدهند و اسرائیل و آمریکا را خوشحال می کنند خدمت کارانه واقعی کشور باید این دشمنان را شناسایی کنند و هر کسی که از برخورد خشن و ظالمانه بعضی از ماموران نیروی انتظامی حمایت می کنند باید شناسایی و علت این حمایت بجای و دشمنانه را توضیح بدهند
دیدبان
4
4
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
وزیر کشور باید و بایدچند بار محاکمه بشود و خانواده اش باید از استفاده خیلی از مسائل محرم بشوند تا درس عبرت بشود برای کسانی که فکر می‌کنند بیشتر از مردم می‌فهمند
ناشناس
4
9
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حجاب وپوشش اسلامی وطالبانی وسرکردن گونی به سر خوبه ولی:
۱_ چرا مقامات حکومتی وخانواده های شان در کشورهای دیگه مراعات نمی کنند
۲_ چرا بشاراسد با کراوات وکت شلوار وصورت سه تیغ کرده پذیرش می شود خوب ایشون هم به نوعی حجاب نداره.
۳_ چرا مردان آستین کوتاه پوش در خیابان ها یا با شلوار لی چسبان در خیابان ول می گردند واین هم بی حجابی
۴_ چرا مقامات حکومتی از کت وشلوار وریشه سه تیغ شده در اداره جات حاضر می شوند اینها همه نوعی از بی حجابی های غربی هست
آیا به این موارد توجه ندارید
ناشناس
6
4
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دم نیروی انتظامی گرم کارتان درسته بایستی با افرادی که قانون را رعایت نمی‌کنند و به جامعه و خون شهدا اهانت میکنند بایستی برخورد کرد .نیروی انتظامی به حرف و حدیث های که به گوش می‌رسد توجهی نکنید با صلابت پیش بروید .خدا قوت
ناشناس
خدا شفات بده بدبخت عقده ای ، خون شهدای ما با خیلی چیزهای دیگه پایمال شد ، خبر نداری بدبخت
مهدی
11
8
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
آخر این آزمون خطاهای مدیران احساسی نظام مطهر را به نابودی خواهد کشاند
یک ایرانی
0
7
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
وحیدی وزیر کشور مسبب این همه ناهنجاریست ونیروی انتظامی که وظیفه اش اجرای قانون اساسی هستش داره خلاف قانون اساسی عمل میکنه
علی
1
8
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
رفتار خشن انجام گرفته باید وزیر کشور استیضاح شود. یا اینکه ادامه بدید بالاخره مملکت رو در وضعیت بحرانی نگه دارید تا یکی از طرفین تسلیم شود
حدیث
1
9
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به جای ریختن تو خیابون و درست کردن حجاب به فکر سفره مردم باشید به فکر پدران این مملکت که شرمنده زن و بچه هاشون هستن باشید به فکر تورم ۷۰ درصد باشید به فکر اجاره خونه های سر به فلک کشیده این مملکت باشید ببینید درد زنان و دختران این مملکت از چیه که بدحجاب شدن له فکر این مردم باشید اینا درست بشه حجاب هم درست میشه
ناشناس
1
14
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
لعنت خدا بر مسئولین بی سواد، کاری نکنید که این یه ذره دین و ایمانم که برا مردم مونده بر باد بره!عمل اجباری همیشه نتیجه عکس میده، چاش با مسئولین فاسد ودزد هم اینطوری با جدیت بر خورد میکردید
ناشناس
4
11
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
گشت ارشاد باید برای اصلاح جامعه در تمام زمینه ها، ورود کند
البته با معضل بی حجابی هم همینطور، بنابر این، کسانی که قانون شکنی میکنند و در برابر قانون میایستند باید گردنشان را شکست
و با جریمه های گزاف نقدی، ندادن خدمات، و پلمب کردن صنفهایی که بی مهابا، بی حجابی را گسترش میدهند،
باید در دستور کار قرار گیرند
ناشناس
8
7
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
واضحه که تندروها از این طرح استقبال می‌کنند
بهران
حجاب برای زن مسلمان واجبه نه کسانی که اسلام و قبول ندارن
Ali
1
6
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
این تصویر مال زمان آتاترک است.چند سال است می‌گذارید از این مشخص هست هیچ مورد دیگری وجود ندارد.بعدا از کودکستان و دبستان و...مراکز آموزشی شروع کنید.و عوامل موصاد را از آموزش و پرورش اخراج کنید.انشاءالله درست خواهد شد.
ناشناس
5
2
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
از حجاب شروع کردین؟!!!
عالیییییه
گناه های دیگر را فراموش کردین
دزدی
رشوه
رانت
حقوق های نجومی
توهین و هتک حرمت مردم
بی عدالتی
فقر
شکاف عمیق اقتصادی
کودکان کار
سود پول
سیستم فاسد پولی و بانکی
و صدها مسئله دیگر که ریشه در فقر و بی عدالتی دارند
اون وقت آقا امیر المؤمنین از چی شروع کرد
از عدالت و قطع منافع مسولین ویژه و رانت خوارها
جرات برخورد با کله گنده ها رو ندارین.
برین عدالت رو برار قرار کنید و تا وقتی که نتونین عدل رو برقرار کنین
در واقع هیچ کاری نکردین
ناشناس
بسیار عالی ‌. حرف دل همه زجرکشیده هارو گفتی . خون شهدا با بی عدالتی و ظلم به هدر میره نه با بیرون موندن چند تار موی زنها. بی حجابی ضررش به افراد هوس باز و چشم چران میرسه که بستر هرزگی هاشون زیاد میشه درحالیکه مومن واقعی در درجه اول مواظب نگاهش باید باشه و اگه اراده و ایمانش قوی باشه زشتی‌ها رو نمیبینه . باید نگاه مردها به زنها نگاه انسانی باشه نه جنسی . که اگه غير اين باشه پس هیچ مرد ایرانی نباید به کشورهای دیگه سفر کنه حتی برای یادگیری علم . مگه وقتی پیامبر اعظم گفته علم رو فرا بگیرید حتی در چین پس چه طوری باید به این دستور عمل کرد . یعنی نباید مردها پاشون رو از ایران بیرون بذارن.
حسنا
5
13
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
آفرین وخدا قوت به برادران وخواهران نیروی انتظامی باجدیت به کارتان ادامه دهیدوهرزگی وفساداخلاقی رو ریشه کن کنید
ماپشتیبان شمائیم???
الله اکبر
ناشناس
14
6
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اسمش را گذاشتند طرح نور ،ما که توی این طرح به غیر از ظلمت چیزی ندیدیم
ناشناس
آفرین
ناشناس
1
11
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
خطا ، آزمون و ایجاد تفرقه و نارضایتی !
ناشناس
4
4
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
وقتی یه عده خیابان رو با چهاردیواری خونه شون اشتباه میگیرن،باید هم باهاشون برخورد خشن بشه.این چه وضع پوشش هستش.نیمه عریان داره میره سمت عریان شدن
ناشناس
4
5
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
از بیکاری بی حجابی از فقر بیبندباری دولت باید افغانیها رو از کشور بیرون کنه جمعیت تهران رو بیاره پایین کلا افغانی نبایدتوپایتخت زندگی کنن تا جمعیت تهران کم بشه وقتی جمعیت کم بشه همه به قانون احترام می زارم کار زیاد میشه همه چی میاد پایین مخصوصا قیمت مسکن کار زیاد میشه همه جوانها می رن دنبال کار بیکاری کم میشه تموم اینا همش دلیلش فقر گرونی وبیکاری هست جوانها خودشون رو با مواد سیگار ولگردی تو خیابان سرگرم کردن شب رو روز میکنن وقتی کار باشه همه اینا کنسل میشه از بیکاری و جمعیت بالا این مرز و به وجود اومده تهران باید پاکسازی از افغانی و خارجی بشه موضوع همه چی خود به خود حل میشه همه صاحب کارمیشن و پول در میارن تموم سیاستهای دولت اگه سواد داشته باشه باید براساس جمعیت برنامه ریزی بشه باید جمعیت تهران رو کم کنن افغانیها رو بیرون کنن تا خلوت بشه وبتونن همه چی رو کنترل کنن. خارج افغانیها روتو پایتخت راه نمیده تو شهرهای کم جمعیت راه میده نه پرجمعیت برید تحقیق کنید شما افغانیها رو آوردید تو پایتخت و شهرهای بزرگ ضربه اختصاری و فرهنگی به مملکت ایران ز دید قشر متوسط رو فقیر کردیدیارانه آب وبرق کنان و گاز مردم رو دارن مصرف میکنن کارهای مردم رو اشغال کردن مسکن های مردم رو اشغال کردن باید این کارهاروگشت ارشاد بزارید
ناشناس
3
8
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام بر سربازان امام زمان خداقوت من خیلی خوشحال جعم کنید بی حجاب
عبدالله
5
4
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
بعنوان فرد بسیار پایبند به مسایل دینی ، فقط میتونم بگم خود خدا میگه لا اکراه فی الدین .... شما رو سنه ننه آخه !!!
چرا ایمان و عقیده ناچیز ملت رو از بین میبرید .

عرضه دارید ، لیاقت دارید وضع اقتصادی مملکت رو اصلاح کنین .

اونجاست که گفتند ، در آخر الزمان ، همه ادعای دینداری خواهند کرد اما در حالیکه خیلی خیلی با دین واقعی اسلام فاصله خواهند داشت .

تنها چیزی که میتونم بگم ، ،،،، اللهم عجل لولیک الفرج .

فقط حضرت صاحب الزمان عجل الله تعالی فرجه الشریف میتونن بیان و مملکت داری بکنن .
خدا خودش هدایتمون کنه . علی الخصوص تمام اوناکه با نام و لباس دین دارن فعالیت میکنن
ناشناس
1
3
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
تمام جونها رو از اسلام دور کردید حضرت محمدم انقد به زور مردم دیندار نکرد برید به اختلاسا وفقر ونداری وسفره های خالی رسیدگی کنید
منصور
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بی حجابی بایدریشه کن بشه چون تواین یه مدت زنهاودخترها بی جنبه بودن خودشان رانشان دادن چنان لباسهای افتظاحی میپوشن که آدم بادیدنشان فکرمیکنه درلوسانجلس زندگی میکنیم انقلاب کردیم که فسادهاریشه کن بشن نه اینکه برایه مدت جم بشه
سوم شخص
1
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ای کسایی که صداتون رو روی زنها ودختران مردم بلندکردید بخاطرحجابشون شما بجز ضربه زدن به دین و خدمت به امریکاواسراعیل هیچ خیری برای کشورو اسلام ندارید
ا
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
تا اعتراضات (مهسا۲) را استارت نزدید و هرج و مرج در کشور درست نکردسد لطلا أین طرحنتی بی حاصل را جمع کنید ۴۵سال و انواع طرح ها نشد با این طرح هم میدانید نمیشود راهش زور نیست فرهنگ سازی است بیخود سرمایه مملکت را بیهوده هدر ندهید به فکر درست کردن وضع معیشت مسکن وووو.باشید حجاب هم درست میشود
آرزو
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
ازآمار غیرقابل انتشار حرفهای زیادی ناگفتس آخه خودم باحجابم ولی خداوکیلی این چ راهیه دست گرفتید خودشون باید دلی حجابو تمایل پیداکنن بخدااین گرایش بوجودمیاد زوروفشارلجبازترشون میکنه همیشه چیزیکه ممنوعه مرغوبه پس اشتباه نکنید خیلی باحجابهاهستندگناهان کبیره انجام میدن نمیدونم چیوباید شفاف نوشت دوقطبی میشن مردم اینجوری بجان هم بدترمیفتن چون حس میکنن خشونتورعایت نکردن حریم هم پشتوانشون ارشادودولته
محمد
0
2
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر گشت ارشاد برای حکومت دراینده یه مسئله نشد حالا کی هشدار دادیم
مهدی تبریز
0
1
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
سلام با به اجراء گذاشتن گشت ارشاد دوباره مدتی مردم سرگرم بیرحجابی برخورد مامورین بدون آموزش قبلی و تنش بین مردم و مامورین زحمتکش نیروی اتتظامی متاسفانه از اصل قضیه دور کردند تورم گرانی اختلاس و بی ارزش شدن پول کشورمان بیداد میکنه ازدواج زیر ضفر و.....هزاران مشکل دیگه
ناشناس
0
0
سه‌شنبه ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
بزارید کار خودشونو بکنن شما هایی ک منفی جواب میدید و از بی حجابی حمایت میکنید ایرانی نیستید ایران و فاسد گرفته دستتون درد نکنع گشت و ارشاد عزیز ب چرت بعضیا گوش نکنید و خیلی زود جمع کنید این بیحجابی رو
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت سکه و طلا امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دلار و یورو امروز دوشنبه ۳۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

قیمت سکه و طلا کاهشی شد

عکس/ توهین تلویزیون فرانسه به رییس‌جمهوری کشورمان

خبر مهم سخنگوی ستاد انتخابات کشور

چهارشنبه سراسر کشور تعطیل است

فیلم/ سوگواری مردم در میدان ولیعصر تهران

استوری شجاع خلیل‌زاده برای شهادت ابراهیم رییسی + عکس

فیلم/ حضور نخست وزیر پاکستان در سفارت ایران در اسلام‌آباد

گمانه‌ها در مورد زمان‌بندی انتخاب رئیس‌جمهور جدید

فیلم/ دفتر رئیس جمهوری سیاه‌پوش شد

تسلیت چین به مناسبت درگذشت ابراهیم رییسی به فارسی

ابراهیم حاتمی‌کیا: بُهت‌زده شدیم

تصویری از ابراهیم رییسی در کنار آیت‌الله هاشمی رفسنجانی

کشف انبار لوازم آرایشی قاچاق در بازار تهران

فیلم/ بغض و گریه برادر شهید آیت‌الله آل‌هاشم روی آنتن زنده تلویزیون

پرسپولیس ستاره‌اش را می‌فروشد اما نه به این قیمت

فیلم منتشر نشده از دوران جوانی ابراهیم رییسی

تصمیم دولت درباره تعطیلی کشور اعلام شد

اعلام برنامه جدید سازمان لیگ

فیلم/ ادای احترام مردم روسیه به شهادت ابراهیم رئیسی و همراهانش مقابل سفارت ایران

وزیر خارجه نروژ: از شنیدن خبر درگذشت رئیسی و امیرعبداللهیان شوکه شدم

درخواست یک نماینده از دولت برای تعطیلی روز تشییع رییس جمهور

هشدار هواشناسی؛ تشدید بارش در ۱۷ استان

پیام امیر قلعه‌نویی:شهید رئیسی پاداشش را گرفت

عکس/ تصویری از برف‌روبی ابراهیم رییسی

جزییات تازه از مراسم تشیع و تدفین شهدای حادثه سقوط بالگرد رییس‌جمهور

دستور سرلشکر باقری برای بررسی علل سانحه سقوط بالگرد رییس‌جمهور

پیش‌بینی قیمت دلار فردا سه‌شنبه ۱ خرداد ۱۴۰۳

فیلم/ روایت حداد عادل از مهم‌ترین ویژگی ابراهیم رییسی

همکاری مشترک بانک سینا و سازمان ملی بهره‌وری برای ایجاد کلینیک بهره‌وری صنعت بانکی

آیا ورود پهپاد‌ ترکیه‌ای برای یافتن بالگرد رئیس‌جمهور خلاف امنیت ملی بود؟

مصرف گاز ایران ۶ برابر متوسط جهانی است

بازتاب سانحه بالگرد رئیس‌جمهور به روایت گوگل

پدر بوکس ایران کیست؟

ویدئویی وایرال شده از شهید ابراهیم رئیسی

مردم امامزاده ابراهیم همچنان در چادر!

محمد مخبر کیست؟

طرح "کارگشا" بانک رفاه کارگران تمدید شد

سرمایه بانک رفاه کارگران ۳۳ برابر شد

طرح تسهیلاتی "میز کارگزاری" بانک رفاه کارگران بازنگری و تمدید شد

هدف بانک رفاه کارگران حمایت از تولید ملی و اشتغالزایی است

پیام تسلیت مدیرعامل بانک رفاه کارگران در پی شهادت خادم الرضا (ع)، رئیس جمهور محبوب حضرت آیت الله سید ابراهیم رئیسی

فیلمی که تلویزیون ترکیه از صحنه سقوط بالگرد رئیس جمهور منتشر کرد

اختلاف قیمت شاهین دنده‌ای و اتومات در بازار چقدر است؟

بهادری جهرمی: از رئیس‌جمهور می‌ترسیم که تعطیلی اعلام کنیم

جزئیات مراسم تشییع و تدفین ابراهیم رئیسی

ابراهیم رئیسی در گذر تاریخ

جزییات عزای عمومی و تعطیلی کشور

یارانه نقدی اردیبهشت ماه واریز شد

عکس/ استوری متفاوتی که حامد بهداد امروز منتشر کرد!

پیام تسلیت مدیرعامل بیمه معلم به مناسبت شهادت حضرت آیت الله رئیسی