تاریخ انتشار: ۱۲:۱۱ - ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
تعداد نظرات: ۲۶ نظر
اظهارات یک نماینده درباره بازگشت گشت ارشاد

اگر شاه توانست به زور از سر زنان چادر بردارد، کسانی می‌توانند چادر بر سرشان بگذارند

احمد علیرضابیگی، نماینده فعلی مجلس می‌گویدمسئولان با راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد، در حال تجربه‌اندوزی هستند. اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، این‌ها هم می‌توانند با زور عکس آن را انجام دهند.

گشت ارشاد

اقتصاد۲۴- از هفته گذشته گشت ارشاد با تغییر اسم به «طرح نور» دوباره به خیابان‌ها برگشته است؛ البته با خشونت و جدیت بیشتر. در همین مدت‌زمان کم تصاویر و فیلم‌های متعددی از نحوه خشونت آمیز برخورد با زنانی که به اصطلاح بدحجاب نامیده می‌شوند، در شبکه‌های اجتماعی منتشر شده است و آش آنقدر شور شد که مهدی فضائلی، از فعالین رسانه‌ای نزدیک به بیت رهبری هم اعلام کرد نسبت به برخورد‌ها گشت ارشاد تذکر داده شده است. نیروی انتظامی، اما اعلام کرد که این طرح با جدیت و به صورت گسترده ادامه خواهد داشت.

در شرایطی که کشور درگیر جنگ اقتصادی، سیاسی و نظامی است، چرا دوباره بعد از فاجعه مهسا امینی، گشت ارشاد دوباره به خیابان‌ها برگشته است. احمد علیرضابیگی نماینده فعلی مجلس در انتقاد از این فعال‌شدن دوباره گشت ارشاد به رویداد ۲۴ می‌گوید که اگر در این ۴۴ سال از این روش‌ها نتیجه گرفته‌ایم، از این به بعد هم می‌توانیم نتیجه بگیریم. به گفته آقای علیرضابیگی نیروی انتظامی و طراحان طرح نور بی‌حجابی را جرم‌انگاری کرده، مانند یک جرم با آن برخورد می‌کنند و هیچ کاری با دین و الزامات دین ندارند.

در ادامه مهمترین بخش‌های این گفتگو را می‌خوانید:

اگر دین ملاک باشد، پس فرد باید در چارچوب احکام دین، خودش را مقید به رعایت آن بداند. از دیدگاه گروه حاکم، کسانی که جزو جامعه متدینین نیستند، باید حجاب را از منظر قانون رعایت کنند. این رویکرد، اما مسایل و موانع اجرایی عجیب و غریبی دارد و در نهایت به گسست اجتماعی می‌انجامد؛ خصوصا در زمانی که جامعه ما نیازمند انسجام است و به طور مستقیم رویاروی اسرائیل قرار گرفته است.

طبیعتا تنش‌های اجتماعی در مسیر اهداف دشمن صهیونیسیتی خواهد بود.

مجلس اصلاً حاضر نشد رسما ورود به این موضوع را بپذیرد و ترجیح داد تا این لایحه در قالب یک کمیسیون اختصاصی رسیدگی شود -بدون اینکه مردم در جریان کم و کیف مطالبی که در آن کمیسیون مطرح می‌شود، باشند. به عبارت دیگر، مردم در جریان بدیهی‌ترین موضوع اجتماعی یعنی پوشش و لباس خودشان نیستند.


بیشتر بخوانید:افشاگری علیرضابیگی درباره دلیل بازگشت گشت ارشاد


از سوی دیگر حرف‌های عجیب و غریبی از سوی اعضای این کمیسیون و دیگر دوستان نماینده‌ای که به نحوی با این کمیسیون مرتبط بودند و دخل وتصرف‌های که صورت گرفته بود، منتشر می‌شد که با حواشی زیادی مرتبط بود و در نهایت آقای نوروزی نماینده رباط کریم اعلام کرد مجلس اساسا نمی‌خواهد خودش وارد این بحث‌ها شود و ترجیح داد آن را اصل ۸۵ کند.

من به عنوان نماینده تا پایان دوره نمایندگی‌ام به وظایفم عمل می‌کنم. همانطور که می‌دانید من به دلیل اظهارنظر در خصوص وقایع ۱۴۰۱ از سوی شورای نگهبان ردصلاحیت شدم. در جلسه‌ای که با حقوقدانان شورای نگهبان داشتم، صراحتاً اعلام کردند مواضع شما درباره گشت ارشاد و حوادث سال ۱۴۰۱ مطلوب نبوده است.

یعنی یک نماینده مجلس به واسطه اظهارنظر در این خصوص، از امکان قرار گرفتن در رقابت‌های انتخاباتی محروم شده و ردصلاحیت شده است.

مسئولان با راه‌اندازی مجدد گشت ارشاد، در حال تجربه‌اندوزی هستند. اگر نظام ستمشاهی توانست با زور و جبر چادر از سر زنان ما باز کند، این‌ها هم می‌توانند با زور عکس آن را انجام دهند.

اقتضای امروز جامعه ما وحدت و انسجام ملی است. کشور برای اینکه بتواند برای جلوگیری از طمع‌ورزی دشمن اسرائیلی و حامیانش شرایط دفاعی ایجاد کند، لزوما نیازمند یک پشتوانه قوی برای مواجه با دشمنی صهیونیست‌ها است. ایجاد انشقاق در جامعه پیامد‌های شومی به همراه دارد. انتشار عکس‌ها و فیلم‌هایی از برخورد گشت ارشاد با زنان در خیابان، وجهه بین‌المللی ما را دچار آسیب می‌کند و خسارت‌های آن به مراتب بیشتر از مزایای آن خواهد بود.

منبع: رویداد24
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲۶
در انتظار بررسی: ۰
غیر قابل انتشار: ۳۰
فدای رهبرم
12
1
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خفه شین بابا...مرده شور خودتون وسایتتون رو ببره...لجن های جامعه...شماطرفدارای بی حجابی فقط پیاده نظام اسراییل هستین وبس
ح
8
2
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
بگذریم از اینکه مدتی است دولتیان انقلابی پا در کفش لجاجت و مقابله با مردم کرده اند ،از صدیقی گرفته تا...ولی یک خواهش از تندروهای تشنه قدرت و آن اینکه هر کاری میکنید عیبی نیست ولی خواهشاً ازائمه و رهبری مایه نگذارید،چند روز پیش بنری دیدم که حدیثی منتسب به پیامبر در مورد حجاب نوشته شده بود ،هر چه جستجو کردم چنین حدیثی پیدا نکردم ،لطفا از جعل حدیث دست بردارید.
آریا
اول آسایش و رفاه درست کنید و بعد دزدی نکنید تا حرف تون خریدار داشته باشد
ناشناس
1
5
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
ا
حرفهای این نماینده کاملا درسته ..وجهه اجتماعی ما توی دنیا ‌خدشه دار میشه
حمزه م
4
6
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
سرنوشت شاه چی شد آخرش!؟
ج
0
8
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
خخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخخ
ناشناس
0
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
مردم خردمند وباوقار بلدند چطورلباس بپوشن نامردم بیخرد نه
رضا
0
3
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرف حساب جواب نداره.هرکسی خودش میدونه چی بپوشه
فریور
1
6
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقایان هنگ ارشاد یک کمی فکر کنید رهبر معظم چه فرمودند
خلیلخ
1
0
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حجاب دستور خدا هست ولی با زور وتشر نمشود راه دارد از راه محبت وخواهش. امر به معروف کنید هیچ کاری با زور پیش نمی رود. جوانان را به دین بدبین نکنید. با رفتار ما شایسته مراقب. رفتار خود باشند مسولیت. حجاب. مسولیت سنگینی قبول کردید در پیشگاه خدا جوان باید حجاب را بفهمد به جای زور فرهنگ سازی کنید
ناشناس
1
1
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
جالب اینجاست حتی کشورهای بسته برای حقوق زنان مثل عربستان هم در برابر خواسته‌های جامعه کوتاه آمدند و بقول معروف هردم از باغشان گلی میرسد سالها ممنوعیت و محدودیت برای مردم ایران بوده و آزادی و رفاه برای آقازادگان و نوکیسه گان!!!
ناشناس
1
10
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
کشف حجاب زوری زمان رضاشاه پهلوی صورت گرفته و در دوره محمدرضا شاه دیگر هیچگونه جبر و زوری در خصوص بی حجابی نبوده و زنان با حجاب و بدونه حجاب درکنار هم زندگی می کردند و در این مورد هیچگونه بگیر و ببند و دخالت حکومتی نبوده
ناشناس
1
8
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاه به زور چادر از سر زنان بر نداشت. در زمان شاه انتخاب پوشش به عهده زنان بود. من یادمه مادران قدیمی چادر به سر داشتند و حتی برای رفتن به بازار هم از چادر استفاده میکردند
ناشناس
0
7
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
حرف حق . اللهم عجل لولیک الفرج
احمد
2
2
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاه‌ خدا‌ بیامرز‌ هیچگاه‌ در‌ مورد حجاب‌ زور‌ بکار‌ نبرد‌
ناشناس
1
10
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
شاه کدام زوری برای کشف حجاب گذاشت چرا دروغ
ناشناس
0
5
يکشنبه ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۳
دین ازماگرفتین حالامیخواهین به زوربرگردونین
این غیرممکنه
خسرو
منظورش رضا شاه بود یا همون رضا خان .نه محمدرضا که البته روحش شاد
عمار .
0
5
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نام خداوند جان و خرد : هزار بار گفته شده تذکر داده شده باز هم می گوییم برای صیانت حفظ حراست از ارزشهای حجاب عفاف حیا در جامعه ملأ عام جامعه ایران اسلامی عزیزمان با برخوردهای بد ناشایست مانند بگیر ببند بزن ببر زندانی کردن شلاق زدن توقیف خودروهای شخصیشان هیچ کاری در این امورات درست نشده بلکه بد از دار هم شده فقط به فقط باید تذکرات لسانی با زبان نرم خوب شایسته داده شود و اگر مشکلات خانوادگی و مالی معیشتی شغلی دارند برایشان حل فصل شود و سپس جریمه های نقدی مختلف شوند همراه با ارائه دادن مستندات بی حجابی های مختلفشان و ثبت در پرونده پلیسشان و نهایتاً از تمامی خدمات رفاهی و اجتماعی منع شوند تا زمانی که با پوشش کامل شایسته وارد ملأ عام جامعه ایران اسلامی شوند مثل منع جلوگیری از ورودشان به مدارس و دانشگاه ها و ادارات مختلف و بانکهای مختلف فرودگاه قطارها اتوبوس‌ها تاکسیها اسنپها تسنپها تا کسی تلفنیها و پارکها بوستانها تفرجگاه موزه ها سینماها تئاترها و غیره ... تا زمانی که با پوشش حجاب مناسب انسانی وارد جامعه ایران اسلامی شوند و این قانون باید برای توریستها گردشگران مهاجرین خارجی هم اعمال شود تا همه به قوانین داخلی ایران اسلامی احترام بگذارند رعایتشان کنند باید برای مقابله با جنگ نرم تمام عیار ترکیبی دشمن برنامه طرح نقشه مناسب با خودش را داشت باید به جنگ نرم با ابزار جنگ نرم وارد میدان شد با حضور ون‌های گشت ارشاد با بگیر ببند بازداشت زندانی کردن شلاق زدن ضرب شتم چیزی درست نمی شود در این امور بد از بدتر هم می شود فقط تذکر لسانی خوب شایسته و گره گشایی از مشکلاتشان و جریمه های نقدی مختلف و منعشان از تمامی خدمات اجتماعی رفاهی جامعه ایران اسلامی به این مهم در یک بازده زمانی یکی دوساله به اذن الله و با تلاش همه دستگاه ها شرربی حجابی برهنه گردی بدپوشی فقر فلاکت زدگی از ایران اسلامی عزیزمان کم می شود و ریشه کن می شود ولی باید مستمر شبانه روزی در تمامی اماکن عمومی ملأ عام جامعه اسلامی اینگونه برخورد های شایسته مقتدرانه قدرتمندانه قاطعانه بازدارنده عادلانه خداپسندانه انجام گیرد تا شاهد فاجعه اسفناک هولناک کشور اسلامی آندلس قدیم اسلامی در ایران اسلامی نباشیم و دشمنان داخلی خارجی ایران اسلامی را در این امورات هم ناامید ناکام ناکارآمد کنید شکست‌های پی‌درپی مفتضحانه در این جنگ نرم تمام عیار ترکیبی بهشان وارد کنید با سکوت دست روی دست گذاشتند و برخوردهای تند بد ناشایست غیر اسلامی هیچ پیروزی در این امور نصیب امت واحده حضرت رسول الله ص نشده و نمی شود فقط باید صحیح با برنامه ریزی نقشه طراحی جدید درخورش وارد میدان شد تا پیروزیهای بزرگی نسیبتان شود . نصر من الله و فتح قریب و بشر المومنین . با دوستان مروت با دشمنان مدارا کنید و با ابزار جنگ نرم شکستشان دهید و سر به راه صراط مستقیمشان کنید . والسلام و صلوات التماس دعا .
ناشناس
3
1
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
کسی خواست چادر سر زنان کند ؟؟ منظور من از کعبه و بتخانه نویی تو
منظور تویی کعبه و بتخانه بهانه است
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
حیف چادر که بعضیا سرشون کنند و حرفشو به زبون بیارند اما ما از پلیس حمایت می‌کنیم اینقدر جامعه ولنگ و واز شده و خدا نیامرزد کسانی که با قلم و زبان و قدرتشان سنگ جلو پا نیروی انتظامی میاندازن
انا
10
1
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
چادر از سر برداشتن فاحشگی می آورد ولی حجاب نشان می دهد بین انسان و حیوانات فرق است اگر بی حجابی تمدن بود حیوانات از همه متمدن‌تر بودند چون در کنار هم بدون حجاب راه می روند و به هم می خورند مثل دزدی می ماند تازه ضررش بیشتر است چون آن مالی است این از بین بردن خانواده‌ها آمار بگیرید در بی حجاب ها طلاق بیشتر یا با حجاب
شاپور
7
2
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
اگر شاه تونست دهن خبرها را گچ بگیره
اینها هم میتونن دهن شما مزدوران را پهن پر کنند
ناشناس
0
0
دوشنبه ۰۳ ارديبهشت ۱۴۰۳
عاقبت شاه چی شد ؟؟؟مردم بیرونش کردن شماهم با زور میخواهید را شاه رو ادامه بدید؟
محمد
0
0
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
به نظر من باید اول شرایط اقتصادی و رفاه مردم را درست کنند بعد که علاقه مردم به نظام بالا رفت آنوقت قانون را رعایت میکنند حتی اگر قرارباشه روبنده مردم بزارند
ناشناس
0
0
جمعه ۰۷ ارديبهشت ۱۴۰۳
اقای پلیس نمیخواد روسری سر بی حجاب بذاری اگه راست میگی تابلو های ایستگاه اتوبوس را بنویس توقف دوبله ممنوع و واقعی اجرا کن اتوبوسها میگن اینجا ایران است اکثر ایسگاهها پر است ما میپذیریم فقط دوبله نگذارند
ارسال نظر
قوانین ارسال نظر
لطفا از نوشتن با حروف لاتین (فینگلیش) خودداری نمایید.
از ارسال دیدگاه های نا مرتبط با متن خبر، تکرار نظر دیگران، توهین به سایر کاربران و ارسال متن های طولانی خودداری نمایید.
لطفا نظرات بدون بی احترامی، افترا و توهین به مسئولان، اقلیت ها، قومیت ها و ... باشد و به طور کلی مغایرتی با اصول اخلاقی و قوانین کشور نداشته باشد.
در غیر این صورت، «اقتصاد24» مطلب مورد نظر را رد یا بنا به تشخیص خود با ممیزی منتشر خواهد کرد.

قیمت میوه در میادین تره بار امروز + جدول

قیمت سکه و طلا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت پسته، تخمه، آجیل و خشکبار + جدول

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

قیمت کیا اپتیما، اسپورتیج و سراتو در بازار ایران + جدول

پیش‌بینی هواشناسی تهران و ایران امروز + جدول

قیمت لیر ترکیه امروز در بازار + جزئیات

وضعیت هواشناسی امروز

قیمت دینار عراق امروز در بازار + جزئیات

قیمت دلار و یورو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

سقوط هلیکوپتر کاروان رئیس جمهور در جلفا

قیمت خودرو‌های ایران خودرو امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

قیمت خودرو‌های سایپا امروز یکشنبه ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳ + جدول

خبر مهم و جدید درباره سقوط بالگرد رئیسی

علت سقوط بالگرد رئیسی مشخص شد

نحوه صحیح تعویض دنده خودرو چگونه است؟

وضعیت سلامتی رئیسی پس از سقوط بالگرد

فیلم/صداوسیما سقوط هلی‌کوپتر رئیسی را تایید کرد

میدان نشان می‌دهد تا ۲ یا ۳ ساعت آینده به خبر قطعی می رسیم

خواندنی‌ها
خودرو
فناوری
آخرین اخبار

همه بازی‌های لیگ برتر لغو شد

اطلاعیه پلیس فتا در پی شهادت رئیس جمهور

اعلام زمان شارژ سهمیه بنزین خردادماه

عکس/ اولین توئیت حساب رسمی ابراهیم رئیسی پس از خبر شهادتش

رکوردزنی طلا در بازار جهانی

واکنش رسانه‌های غربی به سانحه بالگرد رئیسی

اولین عکس اینستاگرام ابراهیم رئیسی پس از خبر شهادتش

چه‌کسی جایگزین امیرعبداللهیان در وزارت خارجه می‌شود؟

فیلم/ بغض ظریف در آنتن زنده شکست

جلسه شورای گفتگوی دولت و بخش خصوصی برگزار نمی‌شود

در بیست و هفت حراج شمش چقدر طلا فروخته شد؟

پیام تسلیت همتی برای شهادت رییسی و هیئت همراه

عکس/کادر پرواز بالگرد رئیس‌جمهور

واکنش‌های خارجی به شهادت ابراهیم رئیسی و هیات‌همراه

پیش بینی قیمت سکه امروز ۳۰ اردیبهشت ۱۴۰۳

فیلم/ واکنش وزیر ارشاد پس از شنیدن خبر شهادت آیت‌الله رئیسی

مسوولان حاضر در بالگرد سقوط كرده چه كساني بودند؟

قیمت تبلت اپل امروز + جدول

قیمت آجیل و خشکبار امروز + جدول

بازگشت دلار به کریدور ششم

فیلم/ لحظه انتقال پیکر رئیس جمهور و تیم همراه توسط امدادگران هلال احمر

بیانیه هیئت دولت در پی شهادت ابراهیم رئیسی و هیئت همراه

وضعیت هواشناسی امروز

قالیباف، محسنی اژه ای و مخبر، اعضای شورای موقت ریاست جمهوری /انتخابات ریاست جمهوری چه زمانی برگزار می‌شود؟

معاون اول رئیس‌جمهور با موافقت رهبری مسئول امور اجرایی کشور شد+ ویدئو

قیمت دینار عراق امروز + جزئیات

قیمت لیر ترکیه امروز + جزئیات

شهید حسین امیرعبداللهیان که بود؟ + زندگینامه

قیمت خودرو‌های سایپا + جدول

قیمت خودرو‌های ایران خودرو + جدول

زندگینامه سید ابراهیم رئیسی

قیمت سکه پارسیان + جدول

قیمت سکه و طلا + جدول

پس از شهادت رئیس جمهور، چه کسی سکاندار ریاست‌جمهوری می‌شود؟

قیمت بیت کوین و رمزارز‌ها + جدول

قیمت دلار، یورو و سایر ارز‌ها + جدول

پس از شهادت رئیس جمهور، کشور چگونه اداره خواهد شد؟

عکس/جای خالی ابراهیم رئیسی در جلسه هیات دولت

آتش گرفتن کابین بالگرد حامل ابراهیم رئیسی

فعالان بورس مرگ سرمایه‌های خود را به نظاره نشستند/ دولت مسئول مستقیم زیان سهامداران است

عکس/توئیت معاون رئیس جمهور برای شهادت ابراهیم رئیسی

عکس/واکنش سردار قاآنی به شهادت ابراهیم رئیسی

شهادت ابراهیم رئیسی، وزیر خارجه، امام جمعه تبریز، استاندار تبریز و دیگر همراهان رئیس جمهور

آخرین اخبار از شهادت رئیس جمهور و همراهانش/ دولت بیانیه داد؛ مسیر پر افتخار و خدمت ادامه خواهد داشت/ واکنش دولت‌های جهان به شهادت سید ابراهیم رئیسی

فیلم/ پهپاد ترکیه ای در جستجوی ابراهیم رئیسی

عکس/اولین تصویر از پیکر جانباختگان حادثه سقوط بالگرد حامل رئیس‌جمهور

فیلم/لحظۀ پیداشدن لاشه بالگرد توسط تیم پهپادی ایرانی

صفحه اول روزنامه‌های اقتصادی امروز

صفحه اول روزنامه‌های سیاسی امروز

صفحه اول روزنامه‌های ورزشی امروز